Voor veel mensen is het internet een raadsel. Je weet nog net hoe een advertentie op internet werkt, maar daar stopt het ook wel. Daarom is hier een handigheidje om je uitleg te geven over deze zogenaamde advertenties: hoe werken ze, waarvoor zijn ze, en wat gebeurt ermee?

Deze advertenties zijn onderdeel van marketing. Dit heeft alles te maken met het online promoten van je bedrijf of product(en) met behulp van investeerders en handige marketing tools als HubSpot. Je wilt natuurlijk dat je als je een eigen bedrijf hebt, zoveel mogelijk mensen van jouw bedrijf, product of service afweten. Daarom bestaat online marketing.

De kneepjes van het vak

Je maakt advertenties, je hebt een eigen website, misschien heb je zelfs wel sociale kanalen op social media die helpen met het verspreiden van informatie over jouw bedrijf. Dat is ook weer onderdeel van online communicatie, want marketing valt vaak samen met online communicatie. Ja, vroeger was het een stuk makkelijker: je maakt een poster, pamflet, of een advertentie op de radio of in de krant, en je was klaar. Nu kan dat nog steeds, maar omdat de wereld zich steeds meer naar online dingen keert, is het belangrijk dat je meegaat met de tijd en begrijpt wat er speelt en hoe het gebeurt.

Maar waarom online marketing?

Goed, marketing met behulp van online mogelijkheden en tools als HubSpot zijn uitgelegd, maar wat kan je nog meer? Als je toch niet zo van het internet bent en je wilt wel een goede manier om je bedrijf een steuntje te geven, dan kan je het beste kijken naar evenementen speciaal bedoeld voor investeerders en mensen met een (startend) eigen bedrijf. Investeerders kiezen dan een bedrijf die volgens hen de meeste potentie heeft tot een goudmijn omgetoverd te worden, en jij krijgt meer geld binnen om je ideeën te ontwikkelen. Een win-win situatie, en net zo handig als al die online tools, maar nu kan je gewoon het contact met mensen fysiek onderhouden: wel zo gezellig! Lees meer over HubSpot via https://fueld.nl/hubspot/!