4 redenen waarom TikTok interessant kan zijn voor je bedrijf
De populariteit van social media-platforms is nog altijd groeiende. Waar voorheen Instagram en Snapchat de populairste social media kanalen waren, zit TikTok momenteel op de troon. Sinds de lancering in 2017 is TikTok in korte tijd uitgegroeid tot de meest gedownloade social media-app in de Apple App Store, Google Play Store en in andere app stores. Veel bedrijven vragen zich af of zij ook iets met TikTok moeten. Voegt het iets toe aan je onderneming? De kans is groot van wel! Lees onze 4 onderstaande punten om te zien of TikTok ook voor jouw bedrijf interessant is.1. Advertentie-opties voor verschillende doelgroepen
Waarom TikTok voor bedrijven?TikTok biedt sinds januari 2019 advertentiemogelijkheden. Het heeft een advertentieprogramma waarmee bedrijven eenvoudig toegang kunnen krijgen. Met TikTok-ads, wordt de video van een bedrijf weergegeven in de feeds van verschillende TikTok-gebruikers. Door op de video te klikken, worden gebruikers naar de website van het bedrijf geleid. Omdat TikTok een relatief nieuw medium is en er nog niet veel adverteerders op dit platform zijn, kunnen bedrijven meer waar voor hun geld krijgen. Met andere woorden, voor hetzelfde advertentiebudget krijg je over het algemeen meer bereik en meer bezoekers naar je website. Er zijn verschillende redenen om te adverteren op TikTok:- Werven van personeel met recruitment-advertenties op TikTok
- Genereren van verkopen voor je e-commercebedrijf
- Activeren van een nieuwe doelgroep die je eerder niet kon bereiken
- Organische gebruikers aantrekken voor je website