In dit artikel bespreken we de voor en nadelen van blog marketing (Bron: www.think-online.nl).

De voordelen van blog marketing

De aard van bloggen maakt ze ideaal voor marketing omdat ze nieuwe inhoud bieden om mensen terug te trekken, en bieden een manier voor consumenten en bedrijven om te communiceren. Hier zijn een paar andere voordelen:

  • Goedkoop om te starten en te runnen: alleen voor de domeinnaam kosten betalen.
  • Eenvoudig te gebruiken: de meeste blog platforms zijn eenvoudig te gebruiken. Als u kopiëren, plakken, typen, slepen en neerzetten en uploaden kan, dan kan u al een professioneel ogende blog hebben. 
  • Bouwt websiteverkeer op: het aanbieden van tips, updates en andere nieuwe inhoud geeft mensen een reden om te komen en terug te keren naar uw zakelijke website, waardoor ze de mogelijkheid krijgen om te kopen.
  • Verbetert de ranking van zoekmachines: met name Google zoekt en rangschikt graag nieuwe content. Om die reden gebruiken veel ondernemers bloggen specifiek voor zoekmachine optimalisatie (SEO).
  • Hiermee kun je vertrouwen en geloofwaardigheid krijgen: mensen willen weten met wie ze zaken doen. Met een blog kunt u aantonen dat u een expert bent en nuttige tips en andere waardevolle informatie verschaft.
  • Betrekt uw markt: terwijl de meeste bedrijven nu Twitter en andere sociale platforms meer gebruiken dan blogs voor betrokkenheid, kunnen blogs u toelaten om een gesprek met uw markt te voeren. Dit geeft u de mogelijkheid om vertrouwen en verstand te bouwen, evenals feedback te krijgen en klantenservice te bieden.
  • Creëert meer mogelijkheden voor omzet.

De nadelen van blog marketing

Net als al het andere in het leven, kan er een nadeel zijn om te bloggen.

  • Kan tijdrovend zijn: het maken van nieuwe inhoud en het updaten van uw blog kan een aanzienlijke hoeveelheid tijd in beslag nemen. Het inhuren van freelance schrijvers en een virtuele assistent kan helpen.
  • Heeft een constante stroom van ideeën nodig: samen met de tijd is het denken aan nieuwe content ideeën een van de grootste uitdagingen waarmee bloggers worden geconfronteerd. 
  • Het kan tijd duren om resultaten te zien: het kan even duren voordat je een doelgroep voor je blog bouwt — je ziet niet noodzakelijkerwijs het verkeer meteen.
  • Het moet ook op de markt worden gebracht: je gebruikt de blog om je bedrijf te verhandelen, maar om het te laten werken, moeten mensen erover weten, wat betekent dat je je doelmarkt moet vinden en ze naar je blog moet verleiden.

Mogen de nadelen toch te zwaar wegen, dan is het altijd mogelijk om online marketing uit te besteden aan bureaus in de online marketing. Die doen voor u alle diensten rondom online marketing.