Je klanten bepalen hoeveel je inkomsten zijn en daarom wil je zoveel mogelijk uit je klantbestand halen. Hoe zorg je ervoor dat je het maximale uit je klantloyaliteit haalt en dat je deze data zo goed en overzichtelijk mogelijk kunt beheren en verwerken? Hier gebruik je het data marketing platform van dbf voor. Hier kun je in een duidelijk overzicht zien wat alle data die je klantbestand hebt te vertellen heeft en kun je de loyaliteit vergroten. Door orde te scheppen in alle data die je binnenkrijgt kun je beter gericht werken om ervoor te zorgen dat je meer klanten aan kunt trekken en je bestaande klanten blijven.

Krijg meer inzicht in wie er nu allemaal zijn

Met een data marketing platform creëer je een gestructureerd overzicht van de data die je hebt van je klanten. Deze data kun je dan weer gebruiken om je klanten aan je merk te laten binden en zo ervoor te zorgen dat deze klanten nieuwe klanten voor je genereren. Dit klinkt allemaal vrij lastig, maar met het data marketing platform van dbf kan iedere ondernemer deze informatie gebruiken. Zodra de kenmerken van je klantbestand bekend zijn, kun je overeenkomsten zien tussen deze gegevens en heb je een beter beeld van hoe je je doelgroep beter kunt aanspreken. Het leveren van goede producten of diensten is één ding, maar anticiperen op wat je klanten echt bindt zorgt pas echt voor een succesfactor. Zo kun je met deze gegevens je doelgroep segmenteren zoals jij dat wilt en inspelen op de behoeften die elke groep heeft. Je kunt het data marketing platform ook gebruiken om deze merkbinding te realiseren. Denk hier bijvoorbeeld aan e-mailcampagnes die via het programma verstuurd kunnen worden. Als je goed gebruik wilt maken van de klantgegevens die je hebt, dan is het zeer aangeraden om deze gegevens goed in te zetten door middel van het data marketing platform van dbf.