Hoger in google komen is natuurlijk wat elk bedrijf wil. Maar zo makkelijk is dat allemaal nog niet, er zijn een hoop zaken die je op orde moet hebben. In deze blog vind je een aantal tips die je op weg zullen helpen naar de felbegeerde nummer 1 positie in de Google ranking.
SEO
Seo staat voor ”search engine optimization” wat wil zeggen dat jij je website zo optimaliseert dat deze vindbaar wordt in Google. SEO is het belangrijkste begrip wanneer we praten over hoger in Google komen. SEO bestaat uit veel factoren, deze factoren wegen bijna allemaal even hard mee. Het is dus zaak dat al deze factoren op orde zijn. Het is hierbij dat je goed kijkt naar wat Google belangrijk vindt en hoe je hierop kan inspelen.
SEO wordt met de dag belangrijk. Dit heeft er mee te maken dat het internet voor bijna alle bedrijven een grote rol speelt. Sterker nog veel bedrijven zijn alleen maar actief op het internet. In het laatste geval zul je moeten uitblinken op het gebied van SEO om succesvol te worden of te blijven.
De belangrijkste SEO factoren
De belangrijkste factoren zijn op te delen in de on-page en de off-page SEO. Bij on-page SEO draait het om jouw website. Deze moet ”SEO proof” gemaakt worden. Dat houdt in dat je je website gaat voorzien voor relevante content. Relevantie en content zijn de twee sleutel woorden als het aankomt op on-page SEO. Ook ga je keywords uitzoeken en deze gebruiken in de content. Verder worden er voor deze keywords landingspagina’s aangemaakt.
Bij de off-page strategie gaat het erom (zoals de naam al doet vermoeden) om de externe factoren die invloed hebben op de ranking. Het allerbelangrijkste zijn de linkjes die gegenereerd worden naar jouw website. De relevantie staat ook hier weer centraal.
Kortom wat je goed moet onthouden is de relevantie en de content die op orde moet zijn voor de zoekmachine optimalisatie.