Door te kijken naar wat ervoor zorgt dat er zo veel mogelijk onderdelen worden verkocht zijn er per proces dingen die geoptimaliseerd moeten worden. In een webshop zijn er meerderen dingen die uiteindelijk kunnen leiden tot een hoge omzet ratio zoals marketing, branding, website, fulfilment, de producten zelf en nog zoveel andere kleine onderdelen.
Waar wij naar gaan kijken is het onderdeel fulfilment van de webshop en de producten.
Fulfilment optimalisatie
Het eerste onderdeel is de inkopen en de opslag, hier is het van belang dat er per stap een goede en duidelijke manier is van registratie. Structuur, organisatie en gedetailleerde data verzamelingen zijn van belang in het eerste onderdeel. Om te zorgen dat er geen problemen ontstaan wat weer het verkoop kan belemmeren. Om het product uiteindelijk zo snel mogelijk naar de klant te krijgen, is er nodig dat alles zo snel mogelijk gaat en zonder problemen dit kan anders uiteindelijk leiden tot negatieve beoordelingen en dit zal leiden tot een lagere omzet.
Met het verzenden, is er de afhandeling met de klant en het verzend bedrijf dit is een proces waar snelheid en precieze ook belangrijk is. Dit kan lijden tot een positieve beoordeling van de fulfilment van de webshop waardoor er een hogere omzet kan ontstaan.
Optimalisatie succes
Met een optimalisatie is het belangrijk dat er wordt gekeken welke onderdelen al het beste functioneren en waar er dingen fout gaan. Door een analyse binnen fulfilment is er de mogelijkheid precies te kunnen focussen op de onderdelen waar nog aandacht nodig is.