Incident management heeft te maken met het omgaan van problemen met processen binnen een bedrijf. Succesvol incidentbeheer voorkomt dat deze problemen bedrijfsprocessen verstoren (langer dan noodzakelijk) of andere IT-services beïnvloeden. Het doel van incidentbeheer is om alles zo snel mogelijk na een incident weer op de normale manier te laten werken. Wanneer incidenten op een doordachte, toekomstgerichte manier worden beheerd, is het oplossingsproces niet alleen vloeiender en grondiger, ook toekomstige incidenten kunnen profiteren van de geleerde lessen.

Infoland heeft een nieuwe incident management software op de markt gebracht. Deze software is heel gemakkelijk te gebruiken. De software werkt volgens deze 4 stappen; melden, afhandelen, analyseren en leren/verbeteren. De voordelen van de nieuwe incident management software zijn:

  1. Met deze software kun je niet alleen in milliseconden details en de status van een incident in voeren via tekst, e-mail of incident mobiele apps, maar je kunt ook over alle informatie in werkelijkheid communiceren met behulp van een ingebouwde communicatieprogramma.
  2. Al jouw medewerkers kunnen incidentgegevens beheren vanaf meerdere locaties. Wanneer een gebruiker een item maakt of bijwerkt, verschijnt het onmiddellijk op alle schermen voor medewerkers die toestemming hebben om ze te zien.
  3. Het segmenteren van informatie houdt jouw team georganiseerd. Zo kun je rechten toekennen aan personeelsleden en afdelingen.
  4. Al jouw communicatie, incidentgegevens en gerelateerde documenten worden opgeslagen en kunnen op elk moment in de toekomst worden geopend
  5. Wanneer incidenten afzonderlijk in jouw incidentmanagementsysteem komen maar op de een of andere manier verbonden zijn, kunnen ze verplicht een volledig en uitgebreid verslag bij houden.
  6. Aanpassing biedt jouw bedrijf flexibiliteit bij rapportage: maak eenvoudig aangepaste velden voor incidenten die verband houden met jouw dagelijkse werkzaamheden, zodat je altijd correcte informatie documenteert die specifiek is gemaakt voor jouw proces.
  7. Je kunt waarschuwingen en meldingen maken voor alle noodzakelijke incidenten: plannen en versturen van waarschuwingen naar meerdere supervisors of personeel is zo eenvoudig als een paar klikken. Wanneer een bepaald incident wordt gemeld, wordt een bericht doorgestuurd naar jouw team.
  8. Configureer de protocollen in het systeem – per type incident – zodat jouw personeel weet wat te doen wanneer een specifiek incident plaatsvindt waarvoor vooraf vastgestelde responsinitiatieven vereist zijn.
  9. Beheer jouw operationele taken efficiënt: stuur automatische meldingen per SMS, e-mail of mobiele incident-apps naar jouw team. Herinner hen er gemakkelijk aan wanneer taken moeten worden uitgevoerd en wees gerustgesteld, wetende dat ze de toegewezen taken zullen voltooien. Verantwoording is hier een fundamentele waarde. Een digitaal verslag van hebben – nou, dat is de bonus!
  10. Het trainen van jouw personeel zal hun dagelijks plezier geven en zal ertoe leiden dat zij het systeem dagelijks gebruiken. Het hebben en gebruiken van een systeem waarbij jouw werknemers zijn getraind om het te gebruiken, helpt de orde te handhaven en echte waarde te introduceren. Infoland blijft begeleiden tijdens het implementatieproces of biedt ook ondersteuning en training wanneer je daaraan behoefte hebt.

Er is nog veel meer wat je kunt doen met deze incident management software van Infoland. Er zit ook verbetermanagement in deze software. Nadat incidenten gemeld zijn in het systeem wordt het geanalyseerd en kun je de verbeterpunten verwerken. Infoland maakt de software op maat en naar jouw wensen. Bezoek de website en vraag een offerte aan.