logo (5)Telefoondienst in cultuur bedrijf

Sinds kort heb ik een telefoondienst bij mijn eigen bedrijf. Ik heb een cultureel bedrijf wat kunstenaars inhuurt en weer verhuurt op zakelijk gebied. Zo kan ik zowel de kunstenaar als het bedrijf van dienst zijn. Het kan dan bijvoorbeeld gaan om een project van een groot nationaal bedrijf, ze willen dat het imago wordt uitgebeeld. Ik doe dan eerst zelf een imago en markt onderzoek. Als afgestudeerden in een studie communicatie heb ik goed geleerd hoe ik zulke onderzoeken moet maken. Daarna neem ik contact op met een kunstenaar. De kunstenaar gaat dan aan de slag om er een beeldend kunstwerk van te maken. Gerelateerd aan het imago van het bedrijf. Dit kunstwerk komt dan in het hoofd filiaal te staan, of soms zelfs in meerdere filialen. Door de toenemende drukte heb ik sinds kort een telefoondienst via een bedrijf. Er zitten dan een paar werknemers enkele uren per dag de telefoontjes van mijn klanten te beantwoorden. Erg fijn. Zo’n telefoondienst kost minder geld dan een kracht in te huren die dit bij mij op kantoor doet. Het is ook betrouwbaar en ik heb nog geen negatieve ervaring gehad met de telefoondienst. Als dit zo doorgaat kan ik nog wel een aantal jaren doorgaan met het uit handen geven van de telefoondienst. Tot dat ik zo ben gegroeid dat ik echt vaste werknemers in dienst moet nemen. Maar voorlopig volstaat de telefoondienst en ben ik er erg tevreden mee. Of anders, ik weet eigenlijk niet hoe ik nu zonder zou moeten.